Entinen maastohiihtäjä, nykyisin Leijonien mediatiimissä työskentelevä Martti Jylhä vastaa joukkueen sosiaalisesta mediasta MM-kisoissa. Mediatiimiin kuuluvia henkilöitä on kuitenkin useampi, joten Jylhän vastuualueeseen kuuluukin somekanavista lähinnä Instagram-tarinat ja saman alustan Reels-videot.
– Seurailen, mitä kopissa ja joukkueen sisällä tapahtuu ja kuvaan sitä. Eli tiivistetysti minun tuottama sisältö on sitä, mitä joukkueen sisältä tulee.
Hiihtouransa vuonna 2019 lopettanut Jylhä on päätynyt Leijonien matkaan Snou Creative -yrityksen kautta. Tuotantoyhtiössä tehdään sisältöä suomalaisesta urheilusta ja useista eri lajeista. Jylhä pitää omaa urheilutaustaansa hyödyllisenä nykyiseen työhönsä ja vaikka pitää sitä erittäin mielenkiintoisena, ymmärtää hän sen olevan työ muiden joukossa.
– Onhan tämä mehukas asetelma, kun ollaan MM-kotikisoissa Leijonien joukossa, mutta ei täällä fanittamassa olla. Tietysti urheilutaustastani on hyötyä siinä, että löytyy tiettyä pelisilmää ja milloin se kamera kannattaa laittaa pois.
– Olen työskennellyt samalaisissa tehtävissä myös hiihdon parissa. Jääkiekossa tämä on kuitenkin helpompaa, kun työskentelyalue on huomattavasti tiimimpää. Täällä pelaajat ovat joko kopissa tai jäällä. Siten tilanteisiin on helpompi reagoida ja niitä on luonteva taltioida.
Leijonien somen sisältö on kerännyt kisojen aikana kehuja. Mistä Jylhä on saanut tällaiseen sisältöön ideoita?
– Olen tietysti jo ennen tänne tuloa tehnyt suunnitelmaa, mutta osa sisällöstä on enemmän spontaania ja hetkessä kuvattua. Tärkeintä tässä on varmaan se, että sisällön lopputulos on aitoa.
Jylhä jatkaa, että pelaajat ovat ottaneet hänet hyvin vastaan, että välillä hekin lähestyvät somegurua ideoilla.
Lähde: Leijonat.fi